• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Search
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for medier og kommunikasjon
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-10 of 709

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Personfokus i det politiske valgstoffet : en kvantitativ analyse av pressens dekning av stortingsvalgene i 1993, 2001 og 2009 
Willoch, Hanne Marie (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Målet med oppgaven har vært å undersøke hvordan personfokuseringen har utviklet seg i norske medier fra begynnelsen av 1990-tallet frem til 2009. For å besvare oppgavens problemstilling har jeg foretatt en innholdsanalyse ...
Mediatisation and regional campaigning in a party-centred system: How and why parliamentary candidates seek visibility 
Skogerbø, Eli; Karlsen, Rune (Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2014)
Election campaigns are central to political life as well as to the study of political communication and provides much empirical knowledge about the processes of mediatisation and mediation of politics. Most often studies ...
For the sake of argument. Practical reasoning and credibility in commentary journalism 
Erlandsen, Mari (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
This analysis explores the credibility of commentators by analysing the argumentation they present in support of their standpoints, views and opinions. The pragma-dialectical theory of argumentation and its concepts of ...
Journalistikk under angrep : Om journalister og gjerningsmann Restricted Access
Aasgaard, Anne Margrete (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Denne studien undersøker hvordan Dagbladet og VG sine journalister har forholdt seg til Anders Behring Breivik og det journalistiske objektivitetsidealet etter 22. juli – på én og samme gang. Er det mulig å forholde seg ...
Show, don't tell : En kvalitativ undersøkelse av bildedelingstjenesten Pinterest 
Bråthen, Caroline (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgaven presenterer et kvalitativt studie av bildedelingstjenesten Pinterest. Det er tjenestens brukergrensesnitt, interaksjonsmuligheter, innhold og kjønnsmessige medlemsforskjeller som er utgangspunkt for analyse. ...
Krigsfilm - fiksjon og fakta : hvordan forholder «Kampen om tungtvannet» og «Heroes of Telemark» seg til den historiske hendelsen om tungtvannssabotasjen? Restricted Access
Jamne, Åse-Berit (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Tungtvannssabotasjen under andre verdenskrig satte evige spor i den norske og internasjonale historieskrivingen. Men hvordan framstilles historien i den norsk-franske filmen Kampen om tungtvannet (1948) og den britiske ...
The Mediated Festival: Live Music as Trigger of Music Streaming and Social Media Engagement 
Danielsen, Anne; Kjus, Yngvar (Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)
Live music events are increasingly saturated with and mediated via the online and mobile devices of the audience. This article explores patterns in this media use surrounding the Øya festival in Norway and focuses, in ...
Toward a rhetoric of the place: Creating locative experiences 
Fagerjord, Anders (Chapter / Bokkapittel / PublishedVersion, 2017)
Modern smartphones, tablets, laptop computers, and increasingly even cameras and wristwatches now come with built-in geolocation sensors. An ever-increasing range of services now ask for the latitude and longitude registered ...
Det betydningsfulle terningkastet? En kvantitativ studie om terningkastets betydning for besøkstallene til norske spillefilmer på kino. 
Egeberg, Even Fossum (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Denne oppgaven undersøker hvilken betydning kritikernes terningkast har for besøkstallene til norske spillefilmer på Oslo Kino. I tillegg undersøker den i hvilken grad publikum vektlegger terningkast, når de velger å se ...
Norsk presse - politisk forankret for alltid? : En studie av fem avisers valgkampsdekning i 2011 
Storås, Tonje Charlotte (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne masteroppgaven tar for seg fem norske avisers dekning av valgkampen ved kommune- og fylkestingsvalget i 2011. Disse fem er Aftenposten, Dagsavisen, Klassekampen, Nordlys og iTromsø. Avisene er valgt ut på grunn av ...
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • . . .
  • 71
  • »
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CommunityBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2019 (86)2018 (93)2017 (83)2016 (53)2015 (63)2014 (58)2013 (62)2012 (77)2011 (62)2010 (72)Document TypeMasteroppgave (527)Tidsskriftartikkel (126)Bokkapittel (34)Doktoravhandling (9)Bok (6)Forskningsrapport (5)Gruppeoppgave (2)... View MoreAuthorStaksrud, Elisabeth (15)Enli, Gunn (13)Lundby, Knut (10)Karlsen, Rune (9)Syvertsen, Trine (9)... View MorePeer ReviewedPeer reviewed (151)
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy