Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 170-189 of 1115
-
Deres Kongelige Tweet : En studie av det britiske kongehusets bruk av sosiale medier i forbindelse med Kate og Williams bryllup i 2011Restricted Access (Master thesis / Masteroppgave, 2013)Stadig flere bedrifter, kjendiser og institusjoner benytter sosiale medier. Nå har også flere europeiske kongehus tatt i bruk det nye mediet. I 2011 benyttet det britiske kongehuset sosiale medier aktivt i forbindelse med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Kreativ bruk av digital teknologi for å skape nye former for opplevelser ogengasjement i museumsutstillinger, er i dag et tverrfaglig interessefelt med mange ulike perpektiver. Utviklingen av nettverksteknologien, kombinert ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2012)Stadig flere forskere tar til ordet for at det å lage nye medietekster skal være en del av medieforskningens repertoar, enten det kalles design, syntese, produksjon eller instruksjon. Denne artikkelen diskuterer design som ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Due to the rapid technological development of mobile devices in recent years, cell phones now support a far broader range of usability than simply calling and sending text messages. Technologies that were previously unique ...
-
Designing for user experience: Case study of Peil as an innovative user-centric news service from VG (Master thesis / Masteroppgave, 2019)In today´s innovative media market, media companies are increasingly investing in finding new ways to create attractive products and services for their consumers. User-Centered Design (UCD) is one approach for developing ...
-
(Book / Bok / PublishedVersion; Peer reviewed, 2017)Dagens forskningsbibliotek lever ikke opp til stereotypien av støvete, stille rom med hysjende bibliotekarer. Snarere er bibliotekene ofte i forkant av den teknologiske utviklingen. Tenkningen om deres samfunnsoppdrag ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)PR-yrket inkluderer et mangfold av aktører med ulike fagretninger, bakgrunn og erfaringer. At eks-politikere og journalister melder overgang til bransjen har bidratt til en debatt om hva PR-utøvere tilbyr sine klienter. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)Hvordan kan seksualiseringsfenomenet i mediene ha påvirket hvordan norske videregåendeelever uttrykker seg i sosiale medier? Kan det trekkes sammenhenger mellom tradisjonelle fremvisninger av kjønnsuttrykk, og seksuell ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Sammendrag I denne oppgaven har jeg gjennomført en undersøkelse av sak 136/09 i Pressens FagligeUtvalg (PFU). I 2009 klaget rusorganisasjon Blå Kors inn avisen Verdens Gang(VG) for pressens klageorgan PFU. Blå Kors hevdet ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 1997)Denne oppgaven handler om det filmteoretiske begrepet blikket, sett i forhold til feministisk film. Tema for oppgaven er det kvinnelige blikket i tre filmer av den britiske filmregissøren Sally Potter Thriller (1979), ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2016)Sex på film vekker reaksjoner. Jeg har i denne masteroppgaven gjort en analyse av karakteren Joe i Nymphomaniac (2014). Jeg har sett på om Joe har blitt framstilt som et subjekt eller objekt og hvilken betydning det har. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne masteroppgaven undersøker hvordan det journalistiske samfunnsoppdraget blir ivaretatt i reisejournalistikken til Aftenposten. Jeg har plassert reisejournalistikken i et større forbrukerperspektiv og knytter ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Oppgaven er en kritisk diskursanalyse av dekningen av ”Kongo-saken” i 2009, i norske og kongolesiske medier. Analysen viser hvordan en ”mørkets hjerte”-diskurs kommer til uttrykk, og hvordan den fungerer som et dramatisk ...
-
(Research report / Forskningsrapport / PublishedVersion, 2015)In this report, we discuss how the original EU Kids Online analytical model was constructed. We review key findings produced from qualitative and quantitative research by EU Kids Online before discussing the rationale for ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Stadig flere organisasjoner benytter seg av profiler på sosiale medier. Noen benytter det til å markedsføre seg selv, mens andre bruker det til å kommunisere med sine interessenter. Sosiale medier tilbyr organisasjoner og ...
-
Dialog i sosiale medier. En analyse av B2B-bedrifters bruk av dialogisk kommunikasjon på Facebook. (Master thesis / Masteroppgave, 2015)Sosiale medier har etablert seg som et av samfunnets fremste kommunikasjonsteknologier. Kanalene sin økende innflytelse og maktposisjon symboliserer deres rolle som utfordrer av tradisjonelle medier. Web 2.0 har skapt en ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2012)This article summarises findings from a research project on the digitisation of Norwegian newsrooms, analysing trends in the industry and changes in user-habits. Findings suggest that most journalists are positive about ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Denne masteroppgaven tar for seg digital historiefortelling og de digitale fortellingene som lages innen denne fortellerformen. Formålet med oppgaven er å undersøke i hvilken grad digitale fortellinger kan omtales som en ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / AcceptedVersion; Peer reviewed, 2017)Since the early 2000s, Digital Media Ethics (DME) has emerged as a relatively stable subdomain of applied ethics. DME seeks nothing less than to address the ethical issues evoked by computing technologies and digital media ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Denne masteroppgaven er en studie av faktorer som er med på å forme bruken av digital lydsampling i rap. Studien baserer seg på intervjuer med ti norske og svenske rapprodusenter om deres produksjonspraksis i forhold til ...