Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T09:50:53Z
dc.date.available2013-03-12T09:50:53Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-06-01en_US
dc.identifier.citationHovland, Jon-Kristian Ryan. Kjøretøyrelaterte avgifter. Masteroppgave, University of Oslo, 2012en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/17118
dc.description.abstractDen siste tiårsperioden har det vært en dramatisk overgang fra bruk av bensin til bruk av autodiesel som energikilde i veitrafikken. I denne oppgaven studeres drivkreftene bak denne overgangen ved å estimere etterspørselsfunksjoner for bensin og autodiesel og det relative forholdet mellom beholdningen av bensin- og dieselbiler i bilparken. Resultatene viser at de langsiktige substitusjonseffektene mellom bensin og autodiesel er betydelige, og at denne substitusjonen foregår gjennom endringer i bilparken. Dette tilsier at forbrukerne i stor grad responderer på avgiftspolitikken ved kjøp av drivstoff og når de skal velge mellom bensin- og dieseldrevne biler.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleKjøretøyrelaterte avgifter : Avgiftspolitikkens innvirkning på drivstofforbruk og sammensetningen av bensin- og dieselbiler i bilparkenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2012-10-16en_US
dc.creator.authorHovland, Jon-Kristian Ryanen_US
dc.subject.nsiVDP::210en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hovland, Jon-Kristian Ryan&rft.title=Kjøretøyrelaterte avgifter&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2012&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-31561en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo165771en_US
dc.contributor.supervisorBente Halvorsen (SSB)en_US
dc.identifier.bibsys122935063en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/17118/1/hovland.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata