Search
Now showing items 1-6 of 6
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne oppgaven tar for seg helsemyndighetenes kommunikasjon i den første fasen av svineinfluensaen. Utgangspunktet for analysen er pressekonferansen som ble holdt helt i startfasen av pandemiutbruddet. Oppgaven undersøker ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne masteroppgaven tar for seg skjemaet Krav om ytelse ved fødsel og adopsjon (NAV 14-05.05). Jeg undersøker hvilke vurderinger som ligger til grunn for skjemaets utforming, og hvordan disse viser seg i tekstene. Oppgaven ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne oppgaven tar for seg å analysere et utvalg tekster som togselskapet Norges Statsbaner (NSB) publiserte på sine egne internettsider i løpet av en svært problemfylt vinter og vår, 2009-2010. I løpet av denne perioden ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Sosiale medier kan både være en arena for å forsøke å løse en krise og gjenopprette image og omdømme, og en kriseaksellerator og kriseskaper. Krisekommunikasjon i sosiale medier har et mangfold av stemmer og retoriske ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Denne oppgaven har hatt til hensikt å se på retorikkens og humorens funksjon i reklamefilmer. Retoriske virkemidler er ofte brukt i reklame, enten bevist eller ubevisst. Her har jeg prøvd å bevisstgjøre de retoriske ...
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)
De siste ti årene har røyking gått fra å være en selvfølgelighet,
til å bli en sjeldenhet. Det er mange grunner til denne endringen, men antirøykekampanjer har vært et viktig ledd i det som har blitt statens kamp mot røyken. ...