• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
View Item 
  •   Home
  • Det samfunnsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi
  • Sosiologi
  • View Item
  •   Home
  • Det samfunnsvitenskapelige fakultet
  • Institutt for sosiologi og samfunnsgeografi
  • Sosiologi
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skoleprestasjoner i grunnskolen blant 2.5 generasjonselever : - En kvantitativ studie av elever med en ikke-vestlig utenlandsfødt og en norskfødt forelder.

Hallvik, Jørgen
Master thesis
View/Open
Hallvik.pdf (1.102Mb)
Year
2008
Permanent link
http://urn.nb.no/URN:NBN:no-20755

Metadata
Show metadata
Appears in the following Collection
  • Sosiologi [925]
Abstract
I denne oppgaven utforskes det hvorledes elever med en ikke-vestlig utenlandsfødt og en norskfødt forelder, presterer i grunnskolen. Denne gruppen elever, som her benevnes som 2.5 generasjonselever, er i norsk sammenheng, svært lite utforsket. Med registerdata som jeg har fått tilgang til gjennom prosjektet "Educational Careers:Attainment, Qualification and Transition to work" ved institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, finner jeg i denne oppgaven at 2.5 generasjonselevene sett under ett, presterer litt svakere enn majoritetselever, men noe bedre enn etterkommerelever.
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login
RSS Feeds
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy