• English
    • Norsk
  • English 
    • English
    • Norsk
  • Administration
Search 
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for kulturstudier og orientalske språk
  • Teatervitenskap, estetiske studier
  • Search
  •   Home
  • Det humanistiske fakultet
  • Institutt for kulturstudier og orientalske språk
  • Teatervitenskap, estetiske studier
  • Search
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Search

Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

Filters

Use filters to refine the search results.

Now showing items 1-12 of 12

  • Sort Options:
  • Relevance
  • Title Asc
  • Title Desc
  • Issue Date Asc
  • Issue Date Desc
  • Results Per Page:
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
Nora, en stereotyp kjønnsrolle, eller "først og fremst et menneske" ? 
Storsve, Ida Elisabeth Richter (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Sammendrag Denne masteroppgaven, Nora, en stereotyp kjønnsrolle, eller først og fremst et menneske , er en tverrestetisk studie av stereotypier, med hovedfordypning i teatervitenskap. Jeg skal her se nærmere på ...
Brechtianske strategier og Artaudske effekter i Vinge/Müllers Vildanden del 2 – Director s cut 
Hammer, Sara Hegna (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Denne teatervitenskapelige studiens hovedanliggende er å reflektere rundt mulige årsaksforklaringer på effekten Vegard Vinge og Ida Müllers forestilling Vildanden del 2 – Director s cut (2010) hadde på meg som tilskuer. ...
SINT, UNG SCENETEKST - Ei komparativ studie av fenomena "angry young men" og "in your face"-teater 
Århus, Frøydis (Master thesis / Masteroppgave, 2014)
Denne oppgåva er ei komparativ studie av teaterfenomena angry young men (1956-1966) og in your face -teater (1993-1999). Dette er to av dei viktigaste periodane i britisk teater etter 1950. Eg har valt å fokusere på ...
I dialog med rommet : En undersøkelse av tilskuerposisjoner i stedsspesifikt teater 
Jor, Heidi Pedersen (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgaven er en undersøkelse av tilskuerens rolle og funksjon i stedsspesifikt teater. Jeg diskuterer hvordan spillerommet forutsetter eller endrer tradisjonelle konvensjoner for tilskuerholdninger, og undersøker ...
Å skape møteplasser Mangfold i norsk kulturpolitikk og scenekunstinstitusjonene 
Ræder, Anna Gorodetskaya (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Sammendrag Mangfold er et av de viktigste utviklingstrekkene i det norske samfunnet i dag. I 2007 ratifiserte Norge UNESCOs konvensjon om å verne og fremme mangfold av kulturuttrykk. Samme året ble målet om større mangfold ...
Terror/Teater : Forestillinger om politisk teater belyst av Christian Lollikes forestilling 
Dreiås, Erlend Tårnesvik (Master thesis / Masteroppgave, 2013)
Denne oppgaven undersøker forestillinger om ’politisk teater’ og ’dokumentarteater’, med utgangspunkt i dramatiker og regissør Christian Lollikes forestilling "Manifest 2083". Hvordan skal vi forholde oss til et teater som ...
Tomrommet : Erfaringen av det ikke-identiske i teaterpraksis og teaterteori 
Molven, Inger-Johanne (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
Hensikten med denne oppgaven er å vise at man kan bruke Theodor W. Adornos teori om det ikke-identiske til å belyse lesernes og tilskuernes opplevelse av meningstomrom som oppstår på teaterscenen, i dramatikken og i ...
Caught in the Ibsen Machine? Tradition, transmission, transgression : An analysis of Sebastian Hartmann's The Ibsen Machine and the 20th anniversary of the International Ibsen Festial 
Optun, Tora Mykelbust (Master thesis / Masteroppgave, 2012)
This thesis undertakes a study of the celebration of the 20th anniversary of the International Ibsen Festival, which took place at the National Theatre in 2010, and the main performance presented during the festival, ...
Kvalitetsbegrepets premisser : i lys av en stortingsmelding og praksis i kultursektoren 
Næss, Hilde (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Hva innebærer stortingsmeldingens kvalitetsbegrep? Hvilke premisser ligger til grunn i den norske kulturpolitikkens kvalitetskrav? I denne oppgaven analyserer jeg kvalitetsbegrepets innhold i stortingsmelding nr. 48 ...
Teknologi i teater : Lydsystemets estetiske påvirkning i taleteater Restricted Access
Aaser, Wilhelm (Master thesis / Masteroppgave, 2011)
Hvordan teknologi påvirker en forestillings fremtredelsen, både direkte og indirekte – auditivt og visuelt, og hvilke mulige konsekvenser dette får for en tilskuers estetiske opp- levelse av en teaterforestilling er ...
Kunst og makt : en analyse av språklig makt i definisjonen av kunstnerisk kvalitet 
Haga, Gabrielle (Master thesis / Masteroppgave, 2010)
Oppgaven er en kartlegging av hvordan begrepet kunstnerisk kvalitet eksisterer på det norske scenekunstfeltet. Jeg undersøker hvordan ulike maktforhold i språket påvirker kunstnere og kulturmyndigheter på det frie ...
Om å finne en "ekte kontakt" med Grusomhetens teater 
Ferskaug, Hildur (Master thesis / Masteroppgave, 2009)
Denne oppgaven har undersøkt hvordan arbeidsprosessen og skuespillet til den norske teatergruppen Grusomhetens Teater, kan oppleves og føles som en ekte kontakt, mellom skuespillere og publikum. Undersøkelsen er basert på ...
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy
 

 

For students / employeesSubmit master thesisAccess to restricted material

Browse

All of DUOCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitles

For library staff

Login

Discover

Date Issued2014 (3)2013 (3)2012 (2)2011 (2)2010 (1)2009 (1)Document TypeMasteroppgave (12)AuthorAaser, Wilhelm (1)Dreiås, Erlend Tårnesvik (1)Ferskaug, Hildur (1)Haga, Gabrielle (1)Hammer, Sara Hegna (1)... View More
RSS Feeds
feedRSS 2.0
 
Responsible for this website 
University of Oslo Library


Contact Us 
duo-hjelp@ub.uio.no


Privacy policy